Nadčasové rady pre podnikateľov: 10 zásad úspešnej reklamy z roku 1921

msp_0704_7121

Literatúra o zásadach úspechu vychádzala už aj pred takmer sto rokmi. Napríklad v Nemecku existovala škola úspechu, ktorú v roku 1921 založil podnikateľ a propagátor pozitívneho myslenia Oscar Schellbach.

Na základe princípov, ktoré sa v tejto škole vyučovali bola neskôr napísaná aj ucelená publikácia s vtedajšími poznatkami z psychológie predaja, time manažmentu, obchodu či marketingu s názvom Moja cesta k úspechu. Je zaujímavé porovnať si zásady, ktoré pre obchod platili pred sto rokmi, so zásadami dneška a uvedomiť si, aké sú nadčasové. Pre zaujímavosť sme z knihy vybrali týchto 10 zásad. Autor ich odporúča každému podnikateľovi, ktorý sa usiluje o úspešnú reklamu:

  1. Uvedom si, že svojou reklamou nechceš získať seba, ale svojho zákazníka. Preto sa musíš pri vypracovaní svojej reklamy vždy dokonale vcítiť do postavenia svojich zákazníkov. Nie tvoje vlastné stanovisko je smerodajné, ale stanovisko tvojho zákazníka. Aby si ich spoznal, musíš skúmať ich pomery a počúvať ich názory.
  2. Nikdy nepropaguj nekvalitnú vec. Udržiavaj si presvedčenie, že by si tým len strácal peniaze a čas.  Produkt je dobrý, nie preto, že ho ty pokladáš za dobrý, ale preto, že zákazník ho potrebuje a sám ho za dobrý považuje.
    V prípade, že váhaš, dohodni sa so svojimi zákazníkmi a požiadaj ich o ich názor o tvojom výrobku.
  3. Ak si presvedčený, že reklamný predmet je dobrý, tak ho nemôžeš nikdy dosť propagovať. V pomere k investícii do reklamy sa zvýši aj tvoj obrat.
  4. Ak má tvoja reklama priniesť čo najlepšie výsledky, rob ju na správnom mieste. Správne miesto je vždy tam, kde nájdeš veľký počet svojich zákazníkov. Ak sa týmto pravidlom neriadiš, prichádzaš zbytočne o peniaze. Len reklama na správnom mieste je úspešná.
  5. Zaveď si prísnu kontrolu účinku svojej reklamy. Opýtaj sa svojich zákazníkov, odkiaľ o tebe vedia. Eviduj si o tom presnú štatistiku, ako aj odpovede zákazníkov. Správny účinok tvojej reklamy sa ukáže, ak v pomere k obratu bude stále lacnejšia a lacnejšia.
  6. Buď vždy poctivý pri ponúkaní a vychvaľovaní svojho tovaru. Vždy si pamätaj, že chceš získať zákazníka a nie náhodného kupcu, ktorý u teba nakúpi iba raz.
  7. Presviedčaj vždy pozitívnou a pravdivou reklamou. Nezabúdaj, že dav súdi podľa vonkajšieho dojmu.
  8. Nenapodobňuj nikdy reklamu svojej konkurencie. Tým by si dokazoval iba myšlienkovú chudobu a robil si nepriateľov.
  9. Nikdy vo svojej reklame nespomínaj konkurenciu (priamo či nepriamo). Nedokazuj, že je horšia, aj keby to mala byť pravda.
  10. Dávaj si pozor, aby zákazník nespozoroval, že svoj produkt vychvaľuješ. Zákazník si nemá uvedomovať tvoj reklamný úmysel, ale kvalitu a hodnotu tvojho produktu.

Komentáre

    Pridať komentár

    * Nezabudnite na povinné pole.